Mathmatch
Image default
Bedrijven

Wat is online marketing?

Online marketing bestaat uit diensten zoals SEO, Google advertenties en sociale advertenties. Oké, allemaal leuk en aardig maar wat betekend dat precies? In deze blog wordt nader toegelicht hoe online marketing werkt en wat het oplevert.

Zo gaat online marketing in zijn werk

Online marketing is makkelijk gezegd informatie op het internet plaatsen met meerdere back-links naar een website van een klant. De klant koopt aantal trefwoorden die een bepaald aantal keer in een advertentie of blog voor moeten komen. In een blog wordt er bijvoorbeeld een hyperlink of backlink gemaakt van het trefwoord die de klant koopt.

Het effect van online marketing

Meerdere backlinks van meerdere trefwoorden betekent dat het algoritme van Google oppikt dat er meer verwijzingen worden gemaakt naar een website van een bepaalde klant. Google vindt deze website, waar veel andere websites naar verwijzen, dan erg belangrijk. Het resultaat hiervan is dat Google de website waarnaar gelinkt wordt dan boven aan de zoekpagina zet.

Het voordeel van een website bovenaan de eerste zoekpagina

Hoe vaak kijk je op de tweede pagina van Google? Vaak kijken mensen niet eens verder dan de eerste drie websites. Daarom is het van belang dat jouw website zo ver mogelijk bovenaan de eerste zoekpagina komt te staan. Hoger op de eerste zoekpagina betekend meer verkeer naar je website. Meer verkeer wil zeggen meer klanten. Meer klanten vergroot de kans op een hogere omzet. Wie wil dat nou niet?

Voorbeeld De trefwoorden hoeven vaak niet meteen de naam van de website te hebben. Zo kan een veel voorkomend trefwoord voor een rijschool bijvoorbeeld ‘autorijbewijs halen’ zijn. Stel je voor je hebt een online marketing bureau in Utrecht. Dan wil je wanneer een potentiële klant ‘Online marketing bureau Utrecht’ intypt dat hij of zij bij jouw website uitkomt. Dit wordt allemaal geregeld door de magie die we online marketing noemen. Heb je al een idee waar deze lap tekst voor dient?