Afspraak vergeten, dat ene belangrijke blaadje kwijt, niet meer weten wat je gister gedaan hebt… Als jij chaotisch bent, kan dit jouw werkzaamheden best wel in de weg staan. In deze blog vertellen we je alles over hoe jij minder chaotisch te werk kunt gaan en het maximale uit je werkdag kan halen. Schone werkomgevingEen schone en opgeruimde werkomgeving zorgt voor een stuk meer rust en overzicht. Zorg er dus voor dat alle losse blaadjes netjes in een mapje zitten en dat er niet te veel afleidingen op het bureau staan. Zo bewaar je het overzicht over je eigen spullen en kun je alles een stuk makkelijker vinden. NoterenNoteer alle belangrijke zaken voor jezelf. Kies er bijvoorbeeld voor om afspraken in een online of papieren agenda te noteren zodat je deze niet vergeet. Maar zorg ook zeker voor een notitieboekje waar jij belangrijke notities in kunt schrijven. Zo blijven er niet 50 verschillende dingen rond spoken in je hoofd, maar heb je alle belangrijke zaken overzichtelijk op papier staan. Urenstaat bijhoudenMet het bijhouden van een urenstaat creëer je overzicht in je eigen activiteiten. Wanneer je jouw urenstaat bijhoudt krijg je inzicht in jouw manier van werken. Zo weet je bijvoorbeeld hoeveel tijd je aan bepaalde zaken besteed. Dit kan je helpen om in de toekomst efficiënter te werken en te plannen, want je weet hoeveel tijd je ergens voor nodig hebt. Een ander bijkomend voordeel is dat je meteen bewijslast hebt van jouw productiviteit op het werk. |
https://keeping.nl/urenstaat |