Voor steeds meer bedrijven wordt het creëren van een speciale winkelbeleving een groter thema. Het is dus ook van enorm groot belang dat er een goede winkelroute wordt gemaakt voor de consument die anders is als derest. Het is belangrijk om deze route af te stemmen op de behoefte van de consumenten. Deze route heeft namelijk een grote invloed op het koopgedrag bezoekers. Steeds meer mensen kiezen ervoor om zich online te oriënteren en om hier kennis te vergaren om uiteindelijk tot fysieke aankoop over te gaan. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat ruim 80 % toch uiteindelijk een product wilt kopen in de fysieke winkel. Het is dus ook enorm belangrijk dat de verschillende kanalen goed op elkaar aansluiten en dat er één consistente boodschap wordt uitgedragen. Het integreren van de online en de offline kanalen is hier enorm belangrijk in. Veel mensen kijken eerst online voordat ze tot aankoop overgaan, het is dus belangrijk dat het online kanaal genoeg informatie te bieden heeft dat de consument genoeg te weten kan komen over het product waar hij geïnteresseerd in is. Als je wilt overleven moet je als fysieke winkel de ervaring in de winkel net zo prettig maken als de ervaring die de klant online heeft met het bedrijf. Het is daarom van enorm groot belang dat de medewerkers daarin goed getraind worden en de juiste kennis kunnen overbrengen op de consument. In dit geval hoeft internet helemaal geen gevaar te vormen voor de fysieke winkel, als het personeel niet goed voorbereid is kan internet wel een gevaar zijn voor fysieke winkels. Zorg ervoor dat je personeel dus goed op de hoogte is van de laatste producten en de trends daaromheen, organiseer eens in de zoveel tijd een meeting waar dit soort onderwerpen centraal staat en over gepraat kan worden. |
Voor meer info : klikt u hier |