Zakelijk lunch laten bezorgen

In het tijdperk van de technologie vragen velen zich af of de dagen van de zakenlunch voorbij zijn. Als we online kunnen vergaderen, is het dan nog wel nodig om onder werktijd te dineren? Wat is er zo aantrekkelijk aan zakendoen buiten de directiekamer, ondanks de toenemende mogelijkheden voor online interactie? 

Na het grootste deel van 2020 te zijn gedegradeerd tot telefonische vergaderingen via Zoom, hebben velen van ons een scherpe les gehad in de werkelijke waarde van face-to-face zakendoen. Als mensen verlangen we naar interactie, en of het nu gaat om het binnenhalen van een nieuwe deal of het onderhouden van relaties met onze klanten, communicatie verloopt altijd beter in persoon. Veel van ’s werelds meest bewonderde organisaties hebben nog steeds grote budgetten voor zakenreizen in plaats van videoconferenties, en daar is een goede reden voor.

1. Lunchbijeenkomsten bieden een kans voor een stressvrij verkooppraatje

Het delen van lekker eten is een geliefde traditie die culturen wereldwijd verenigt. Als u uw zakelijke bijeenkomst verplaatst naar een restaurant, wordt de druk aan alle kanten verlicht. Het houden van een pitch wordt gemakkelijker en luisteren naar ideeën is veel aangenamer tijdens een heerlijke maaltijd. Het creëert ook een gelijk speelveld waar geen van beide partijen op het terrein van de ander hoeft te zijn.

Het is contra-intuïtief dat mensen meer tijd uittrekken voor een zakenlunch dan voor een gewone vergadering, waardoor je meer tijd hebt om te praten. Bovendien is het kantoor vol afleidingen en collega’s die je kunnen storen. Als u zich terugtrekt, kunt u zich volledig concentreren op uw taak.

2. Ga de extra mijl om de voorsprong op uw concurrenten te krijgen

Het beste aan een fantastische zakenlunch van catering Amsterdam is dat het memorabel is! Terwijl anderen misschien genoegen nemen met een snelle vergadering, kan de tijd nemen om indruk te maken en uw potentiële klanten te leren kennen zich uitbetalen in dividenden! Niet alleen zult u veel meer in hun gedachten blijven hangen, maar u toont nu al uw bereidheid om een stapje extra te doen voor hun bedrijf. Vergeet alleen niet om discreet de cheque op te halen door de ober uw creditcard toe te schuiven.

3. Een persoonlijke benadering leidt tot meer klantenbinding

Een lunchvergadering creëert een meer ongedwongen omgeving voor het delen van gemeenschappelijke interesses en waarden die zakelijke relaties versterken. In een zakelijke omgeving kan het delen van persoonlijke informatie vreemd en in het slechtste geval ongepast zijn. Maar een deel van het plezier van de zakenlunch bestaat erin elkaar wat beter te leren kennen. Een meer persoonlijke benadering maakt het zakendoen niet alleen aangenamer, maar een klant zal u ook minder snel voor het karretje spannen dan iemand die hij voor het eerst ontmoet.  

 

Tags:

Lees deze artikelen voor meer inzicht

De fietswinkel in Dordrecht waar u méér krijgt dan alleen een fiets

Bij het kopen van een nieuwe fiets zoekt u niet alleen naar kwaliteit, maar ook naar extra voordeel. In een klantgerichte fietswinkel in Dordrecht krijgt u die meerwaarde in de vorm van aantrekkelijke acties en

Help: een kast onder een schuin dak, hoe doe je dat?

In het dagelijks leven kom je aardig wat uitdagingen en lastige situaties tegen en vaak is maatwerk de beste oplossing. Wanneer het gaat om een kast onder een schuin dak, dan zijn er al veel

Informatie over rijles: alles wat je moet weten

Rijlessen volgen is voor veel mensen een grote stap. Het is vaak de eerste keer dat je echt zelfstandig leert rijden en dat brengt spanning, maar ook veel enthousiasme met zich mee. Goede informatie over

Laatste artikelen die u niet mag missen

Ontdek de boeiende en interessante verhalen die wij aanbieden en laat onze artikelen niet aan je voorbijgaan. Duik in diverse onderwerpen en blijf goed op de hoogte.

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Geen berichten meer om te tonen