Heeft u als onderneming te maken met een wanbetaler, dan stuurt u deze in eerste instantie een betalingsherinnering. Deze is formeel/ zakelijk van opzet. U omschrijft hierin dat de debiteur per ommegaande dient te betalen. Heeft uw onderneming binnen enkele werkdagen nog geen betaling ontvangen van de debiteur, dan kunt u overgaan tot het verzenden van een aanmaning; bij voorkeur doet u dit schriftelijk. Wat vermeldt u exact in een aanmaning? Voorbeeldbrief aanmaning op te vragenU kunt op bovenstaande link een vooropgestelde aanmaning bekijken & downloaden. De aanmaning is een laatste, dwingende, herinnering aan de debiteur om zijn rekening aan uw bedrijf te voldoen per ommegaande. U omschrijft dan ook in de aanmaning wat de gevolgen kunnen zijn van het uitblijven van betalen. U geeft aan dat u deze zaak uit handen geeft aan bijvoorbeeld incasso advocaten. Reageert de debiteur ook niet op de aanmaning, dan doet u er verstandig aan incasso advocaten in te schakelen. Zij kunnen zeer voordelig voor u deze zaak oppakken. De voornaamste kosten hiervan komen voor rekening van de debiteur. Bezoek dus snel de website via onderstaande link, wanneer ook een aanmaning niet het beoogde resultaat opleverde. |
Voor meer info : klikt u hier |