Aan de slag met de Webmail applicatie van Ziggo

Bij een internetabonnement van Ziggo geniet je diverse leuke voordelen. Zo krijg je bijvoorbeeld toegang tot je persoonlijke Webmail Ziggo. Je krijgt maar liefst 15 GB opslagruimte tot je beschikking en in een oogopslag heb je een zicht op al je e-mail en social media accounts.

 

De Webmail applicatie van Ziggo rangschikt je accounts in 6 handige tabbladen. Deze zijn Overzicht, E-mail, Adresboek, Agenda, Taken en Drive. Inloggen doe je met je bestaande e-mailadres en wachtwoord. En kijk daar, met 1 muisklik heb je al je persoonlijke informatie bij de hand. Als je je Webmail Ziggo voor de eerste maal gebruikt, kan je via de korte rondleiding ontdekken wat de mogelijkheden zijn. Klik hiervoor rechtsboven in het scherm op het tandwiel en selecteer Rondleiding. Zo leer je onder andere hoe je een e-mail verstuurt, hoe je al het nieuws uit je sociale netwerken kunt lezen en hoe je bestanden kunt opslaan en delen.

 

Ziggo vernieuwt ook constant om je de meest aangename gebruikerservaring te bieden. Nieuw is bijvoorbeeld de slimme spam knop. Met een druk op de knop verwijder je ongewenst e-mails meteen naar de spam map. De ingebouwde spamfilter herkent meteen vergelijkbare spam e-mails en verwijdert die meteen naar de spam map. Zo hoef jij je geen zorgen te maken over dergelijke e-mails. Je hoeft je ook niet constant opnieuw in te loggen op de e-mail applicatie van Ziggo. Onder de inlogvelden kan je het hokje Aangemeld blijven aanklikken, waardoor je ingelogd blijft. Let er wel op dat je de instelling Automatisch afmelden hebt uitgezet. Dat kan je doen door op het tandwiel rechtsboven te klikken en Instellingen te selecteren. Bij Basisinstellingen selecteer je bij Automatisch afmelden de optie Uit. Raak je niet uit aan iets? Neem dan een kijkje op de Klantenservice op de website van Ziggo.

Voor meer info : klikt u hier