Je slaapkwaliteit verbeteren

Anno 2021 worden steeds meer mensen zich bewust van het belang van slaap en slaapkwaliteit. Door onze digitale samenleving gaat onze slaapkwaliteit steeds sneller achteruit. Waar we vroeger vroeg gingen slapen, blijven mensen tegenwoordig tot diep in de nacht swipen of Netflixen. Dit zorgt ervoor dat veel mensen zich overdag erg moe voelen. Het blauwe licht wat ons apparatuur uitstraalt zorgt ervoor dat onze hersenen geen melatonine aanmaakt. Melatonine is het slaaphormoon en als dit niet aangemaakt kan worden, zullen we ook minder snel moe worden. Dit zorgt er weer voor dat we langer op blijven, waardoor we ons overdag vermoeid voelen. Gelukkig kunnen we onze slaap verbeteren door een aantal dingen te doen. Lees hieronder snel verder voor onze tips.

Blauwlicht

Hierboven kon je al lezen dat het licht wat onze telefoons, tablets, computers en laptops uitstralen met onze slaap knoeien. We kunnen gelukkig een aantal dingen doen om dit te verminderen. Tegenwoordig zijn er speciale brillen die dit blauwe licht stukken kunnen verminderen en zo kunnen onze hersenen melatonine aanmaken. Naast de speciale bril kunnen we ook ervoor kiezen om onze appratuur eerder weg te leggen. Raak je telefoon één tot twee uur voor het slapen niet meer aan dit zorgt ervoor dat je slaapkwaliteit ook verbeterd wordt. Mensen zijn tegenwoordig bang om zich te vervelen, maar de tijd waar je aan swipen bent kan je ook gebruiken om te lezen, wandelen of een podcast te luisteren.

Een zware deken om slaap te verbeteren

Een zware deken of verzwaringsdeken is een ook een goede oplossing om je slaapkwaliteit te gaan verbeteren. Een zware deken bootst een therapeutische behandeling na die diepe druk stimulatie genoemd wordt. Deze diepe druk stimulatie zorgt ervoor dat je zenuwstelsel zich ontspant en zo je slaap te verbeteren. Meer weten over deze verzwaringsdekens klik dan hierboven op de link.

https://www.sensolife.nl/c-4628966/verzwaringsdekens/