Je kunt alle barrières van afstand overwinnen door marketing op het Internet te gebruiken. Zonder het opzetten van lokale winkels, kun je producten verkopen in elk deel van het land, of zelfs daarbuiten. Dit verbreedt je doelmarkt aanzienlijk. Bovendien kun je een exportbedrijf opbouwen zonder een netwerk van distributeurs in verschillende landen op te zetten. Met een deskundig vervaardigde internetmarketing campagne kun je voor je bedrijf een hele nieuwe wereld van kansen openen. Misschien word je na het lezen van dit blog wel zo enthousiast dat je geneigd bent er meteen op in te springen. Het is echter belangrijk dat je de tijd neemt om samen met de specialisten bij doelbewust een plan op te stellen en al je online marketing inspanningen door hen te laten coördineren. Anders loop je zelfs nog de kans dat je verwarring veroorzaakt bij de consument. En tegenwoordig kan de gemiddelde internetbewuste consument een bedrijf met een ongeorganiseerde online aanwezigheid van op een kilometer afstand herkennen. Personalisering is een belangrijk onderdeel van internetmarketingPersonalisering kan de respons op online advertenties verhogen, vooral in de vroege stadia van het besluitvormingsproces van de consument. Personalisering is echter het meest effectief wanneer advertenties op congruente locaties verschijnen. Vlak sponsoring en betaalde promoties niet uitJe kunt profiteren van een publiek dat iemand anders heeft opgebouwd met sponsoring of betaalde promoties. Met deze marketingcampagnes kun je iemand wiens doelgroep overeenkomt met jouw doelgroep betalen om jouw producten en diensten te bespreken, te gebruiken, te promoten of te delen met hun volgers. Dit kan zowel de naamsbekendheid vergroten als de verkoop stimuleren, vooral als je de campagne koppelt aan een gerichte promotiecode of speciale aanbieding. Bij doelbewust helpen ze je hier graag bij. Heb je internetmarketing nodig voor je bedrijf?Internetmarketing wordt steeds meer verplicht voor bedrijven van alle soorten. Klanten brengen elke dag veel tijd en steeds meer tijd online door, met inbegrip van het controleren van e-mail, surfen op sociale media, het gebruik van zoekmachines, en het bezoeken van websites. Consumenten gebruiken een verscheidenheid aan online methoden voor het vinden, onderzoeken en uiteindelijk het maken van aankoopbeslissingen. Meer dan 40% van de consumenten geeft aan eerst op Google te zoeken wanneer zij op zoek zijn naar een product of dienst, en 26% van de consumenten zegt elke week online te winkelen. Het verkeer van sociale-mediapagina’s en advertenties is echter goed voor ongeveer 8% van de consumenten die retailwebsites ontdekken. Je kunt de specialisten bij doelbewust prima inzetten om van al deze kanalen profiteren door brede internetmarketingplatforms op te zetten om potentiële klanten te helpen bij het vinden van jouw bedrijf. Dit geldt zelfs als je bedrijf klein en lokaal is. Het maakt voor het internet niet uit wat voor soort bedrijf je hebt of waar je gevestigd bent, investeren in internetmarketing kan je helpen je bedrijf op te bouwen, contact te maken met klanten en omzet te maken. Belangrijkste conclusies
|